Igazából nem nagyon történt semmi az autóval, néha ránézek, de sajnos a nyaralás miatt, no meg a nagyon meleg miatt nem tudok semmit csinálni az autóval.
Illetve annyi mégiscsak történt, hogy megjött az RPM relém, amit az ebay ről vettem, potom 18 dollárért. Postaköltség nem volt, elhozta az ismerősőm.
A relével kapcsolatban Sid írt a blogján ITT
Nemsokára itt a Komáromi Amerikai autóstali :)
Nothing new with my car, we have been in vacation, and it's very hot, so no progress was made.
Meanwhile I just bought an RPM relay from e-bay, for 18 bucks, and I just got it last week.
We are preparing for the biggest American cars Show in Hungary, which will take place between 6-8 th of August.
Details
Monday, July 19, 2010
Monday, June 21, 2010
Elmaradt szerelőnap - Service day cancelled
Sajnos bizonyos dolgok miatt elmaradt a hétvégére beharangozott szerelőnap.
Az okok közt volt, hogy még mindig nem szerelték be a villanyt a garázsba, nagyon rossz idő volt, végig esett az eső, no meg a feleségemnek kellett segítenem a diplomamunkájában, amit ma reggel adott le.
Nagyon sajnálom hogy nem jött össze a dolog, de reméljük mielőbb sikerül új dátumot találni.
A múlt héten Romániában voltunk, teszteltük az új Dacia Dustert, hát mit ne mondjak, ez egy nagyon jó autó.
Unfortunately we had to cancel our first service day, because I had some problems.
Last week I have been in Romania, testing the new Dacia Duster SUV, which is a good car, surprisingly.
We managed to go all the way to Transfagarasan pass, here is a short video about it.
The scenery is fantastic, worth to see it.
Az okok közt volt, hogy még mindig nem szerelték be a villanyt a garázsba, nagyon rossz idő volt, végig esett az eső, no meg a feleségemnek kellett segítenem a diplomamunkájában, amit ma reggel adott le.
Nagyon sajnálom hogy nem jött össze a dolog, de reméljük mielőbb sikerül új dátumot találni.
A múlt héten Romániában voltunk, teszteltük az új Dacia Dustert, hát mit ne mondjak, ez egy nagyon jó autó.
Felmentünk a Transzfogarasi hágóra is vele, itt van az ott készült videó.
Unfortunately we had to cancel our first service day, because I had some problems.
Last week I have been in Romania, testing the new Dacia Duster SUV, which is a good car, surprisingly.
We managed to go all the way to Transfagarasan pass, here is a short video about it.
The scenery is fantastic, worth to see it.
Wednesday, June 9, 2010
1. szerelőnap - hátsó spoiler Day 1 - Rear fascia
Megjött a nyár, így végre nekifogtam kicsit komolyabban szétszedni az autómat. Hozzá kell tennem, hogy soha nem csináltam még ilyet, eddig nem sokat tudtam az autókról, az alapvető dolgokat leszámítva.
A fiammal nekivágtunk az autó hátsó részének: leszedtük a külső motorfedőt, a hátsó spoiler külső részét.
Ekkor jött az első meglepetés
Egy fatégla és egy szétporladt törülköző figyelt alatta.
Nem semmi gányolás. De ezzel nincs még vége.
Ahogy leszedtem a belső spoilert akkor döbbentem rá, hogy az autó törött volt.
Az alábbi képen jól látni, hogy az autóba hátulról belerohantak és elferdült a váz bal oldala.
Summer is here, so I started to work on the car. Please note, that I'm not a mechanic, I have no idea about it, I have just a basic idea about the cars.
We started with the back fascia removal. After we removed the rusted screws I got my first surprise:
I found a woodbrick and a towel underneath. Also the work done on the fiberglass is horrible.
After we removed the inside fascia I realised it that the car was hit, see pic 5-6.
The previous owner just fixed it from outside, but the skewed (deformated) frame was left like that.
I can't imagine why somebody is taking the effort to fix the car, and the most important thing is not fixed. What a work previous owner...
Also that piece of metal under the frame is completely rusted, but fortunately it's easy to replace. pic 7-8
After I removed everything, I separated everything in boxes and I labeled them. Even though most of those screws has to be replaced, but at least I know what's from where.
On pic 9 you can see where I'm with work at this time.
A fiammal nekivágtunk az autó hátsó részének: leszedtük a külső motorfedőt, a hátsó spoiler külső részét.
Ekkor jött az első meglepetés
Egy fatégla és egy szétporladt törülköző figyelt alatta.
Ezen a képen jól látni milyen amatőr melót végeztek az amerikaiak, amikor kijavították a törött részt.
Nem semmi gányolás. De ezzel nincs még vége.
Ahogy leszedtem a belső spoilert akkor döbbentem rá, hogy az autó törött volt.
Az alábbi képen jól látni, hogy az autóba hátulról belerohantak és elferdült a váz bal oldala.
Ez meg a jobb oldali, az nem annyira vészes.
Ezenkívül a váz alatt van egy fémlemez, amire tulajdonképpen fel van fogatva a spoiler. Na az teljesen szét van rohadva, viszont egy nagyon egyszerű darab.
Tehát jelenleg most itt tartunk:
Nem sok, de kezdésnek nem rossz, az amatőr csapattól. Reszkessetek autószerelők, jövünk :)
Minden egyes csavart, alkatrészt felcímkéztem, külön dobozokba raktam, mert tudom, hogy visszaszereléskor nagy galibák szoktak ebből lenni.
Summer is here, so I started to work on the car. Please note, that I'm not a mechanic, I have no idea about it, I have just a basic idea about the cars.
We started with the back fascia removal. After we removed the rusted screws I got my first surprise:
I found a woodbrick and a towel underneath. Also the work done on the fiberglass is horrible.
After we removed the inside fascia I realised it that the car was hit, see pic 5-6.
The previous owner just fixed it from outside, but the skewed (deformated) frame was left like that.
I can't imagine why somebody is taking the effort to fix the car, and the most important thing is not fixed. What a work previous owner...
Also that piece of metal under the frame is completely rusted, but fortunately it's easy to replace. pic 7-8
After I removed everything, I separated everything in boxes and I labeled them. Even though most of those screws has to be replaced, but at least I know what's from where.
On pic 9 you can see where I'm with work at this time.
Saturday, June 5, 2010
Felmérés - Checking
Ma délelőtt átnéztem az autót részletesebben, kíváncsi voltam mit találok még benne.
Nagyjából mindent megtaláltam, igaz némely alkatrészt ki kellett dobnom, mint pl az egyik ajtó belső bélés tartóját, mert teljesen elporladt, darabokra tört.
Ezeket pedig a csomagtartóban találtam, gondolom a benzinpumpa alkatrészei, de mind tönkremenve, szétrohadva.
What I'm missing: door headliner, fuel pump and other stuff from the gas tank, keys ( the steering wheel lock is broken, no keys, no lock on the driver's side, door handle is also broken.
Nagyjából mindent megtaláltam, igaz némely alkatrészt ki kellett dobnom, mint pl az egyik ajtó belső bélés tartóját, mert teljesen elporladt, darabokra tört.
Egy rakás szemetet is találtam az autóban, mint pl. üres cigarettásdobozt, pénzösszekötő szalagokat, egy CD-t stb.
Egy befőttes üvegben pedig ezeket a csavarokat, alátéteket találtam, de amint látható a képekről, nem sok használható fel ismét, mind rozsdás, tönkrement.
Tehát a benzinpumpa és környéke totálkáros, azt teljesen újjá kell építeni.
Az ülések hátsó oldalai.
Ezek is szét vannak rohadva, de nemcsak rohadva, hanem törve is, az egyikből hiányzik is egy rész.
Ezenkívül, nem emlékszem hogy írtam volna erről, nincs kulcs az autóhoz. A kormányzár szét van törve, a bal ajtón nincs zár, de megtaláltam az autóban.
Today morning I went to check the items found in the car, to see what's missing and what not.
My kids liked it a lot, and they keep asking me, when they can ride the car :(((
I found many things from the car, thrown inside the car and in the trunk. I found also a lot of junk, like money wrapping paper, empty cigarette box, Cd-s, etc.

The back sides od the seats ar also broken, as you can see in the picture.
I found a lot of screws in a bottle, I sort them out, but most of them will go in the garbage.
Thursday, June 3, 2010
Hazaérkezett - Arrived home this time
Amint írtam az előbbi bejegyzésemben, az autó Pestre érkezett, onnan kellett megszerveznem a hazajutást.
Szerencsére van egy itteni cég, aki hetente 3x visz árut Pestre, és üresen jön vissza, így ingyen és bérmentve el is hozták a tegnapi napon. Mivel nem tréler volt hanem kamion, ezért az állomáson a rámpán rakta ki, ahol a tréler várta is, amivel a garázsba vittük utána.
Szerencsére minden jól ment, nem sérült sehol az autó.
Ez a tréleres egy kicsit kapzsi volt, 30€-t akart a kb. 800 méteres távolságra. (kb 10 perc meló volt amúgy).
Aztán amikor látta, hogy kicsit morcos vagyok engedett az árból, de így is szerintem túl sokat fizettem.
Mindegy, a lényeg, hogy itthon van az autó. Február 10-én ütöttem le az autót az ebayen, és a tegnap, június 2-án érkezett meg. Nem semmi.
Aztán amikor látta, hogy kicsit morcos vagyok engedett az árból, de így is szerintem túl sokat fizettem.
Mindegy, a lényeg, hogy itthon van az autó. Február 10-én ütöttem le az autót az ebayen, és a tegnap, június 2-án érkezett meg. Nem semmi.
As I wrote in my previous note, the car arrived in Budapest, from there I had to organize the transfer until home (cca. 175 km more)
Luckily I have a friend who has a shipping company and one his truck is in Budapest 3 times a week, and it comes back empty.
So yesterday they loaded the car in Budapest, and in the afternoon was here. As the truck didn't have ramps, he downloaded the car in the train station, on the ramp.
From there we picked up the car with a trailer, and we moved to my garage.
I bought the car on 10th of February and it arrived home on 2nd of June. Time travel huh..
Saturday, May 29, 2010
Végre megérkezett - Finally arrived 28.5.200 !!!
3 hónap várakozás után végre megérkezett az autóm ! Már azt hittem soha nem érem meg ezt a napot.
Amikor Bone (aki a szállítást intézte) hívott csütörtökön, hogy másnap azaz pénteken érkezik, vegyes érzelmekkel ültem autóba, és indultam Pestre.
Másnap reggel is csak annyit mondott, hogy jön az autó, de nem tudja mikor. Közben Sid, Sztriki is hívott hogy mivanmááá..
Dél körül aztán hívott hogy menjek, elindultam... amikor megérkeztem az autó nem volt ott.
Aztán egyszercsak megjött a tréler a bebugyolált autómmal.
A motorból hiányzik pár apróság, de nem vészes. Ami viszont vészes az a belső... ott nincs semmi ami felhasználható a továbbiakban.

Amikor Bone (aki a szállítást intézte) hívott csütörtökön, hogy másnap azaz pénteken érkezik, vegyes érzelmekkel ültem autóba, és indultam Pestre.
Másnap reggel is csak annyit mondott, hogy jön az autó, de nem tudja mikor. Közben Sid, Sztriki is hívott hogy mivanmááá..
Dél körül aztán hívott hogy menjek, elindultam... amikor megérkeztem az autó nem volt ott.
Aztán egyszercsak megjött a tréler a bebugyolált autómmal.
Miután leszedtük az autót, szép lassan végignéztük apránként. Legnagyobb örömömre a legtöbb hiányzó alkatrészt megtaláltam a csomagtartóban vagy az autóban.
Talán a hátsó spojler is kuka, eléggé deformálódott a többit meglátjuk.
Az autó egyelőre Pesten maradt, a jövő héten hozom haza végleg.
After 3 months of waiting, my car finally arrived !!!
When Bone (he arranged the shipment) called me Thursday that my car will arrive Friday I had mixed feelings, but anyway I drove to Budapest .
The car arrived Friday around noon, I was happy like hell.
After we lowered the car from trailer, we inspected the car, and I was happy to see all missing parts in the boot or in the car.
The back fascia is kind of deteriorated, I think I will to replace it, the rest we will see.
Interior is also destroyed, nothing is reusable.
So far I left the car in Budapest, next week I will arrange shipment home.
Monday, May 24, 2010
Nagy Késés - Big Delay
Nagyon sokan hívtatok, kérdeztétek, hogy hol van az autóm.
Sajnos előre nem látott komplikációk léptek fel a szállítónál, amit igyekszik megoldani, de sajnos nagyon elhúzodott minden.
Az autó még mindig Rotterdamban van, a kikötőben a konténerben április 3. óta.
Az ok amiért késik az autóm, háát hogy is mondjam eléggé tipikus. Amint tudjuk, egy konténerben 2-3 autó fér el, ez azért van így, hogy olcsóbb legyen a szállítás.
Namármost a másik 2 autó tulajdonosa nem fizette ki a szállítás díját a kinti cégnek, ezért az nem hajlandó továbbküldeni a konténert a kikötőből Budapestre. A kontérem napi tárolási díja 2-300 €/nap !!! Így lesz majd mit fizetnie a másik 2 autó tulajának, ha egyáltalán szeretné viszontlátni az autóit valaha...
Úgy volt a múlt héten hogy csütörtökön vagy pénteken megérkezik az autó trélerrel, mert most már így lesz ideszállítva, de sajnos a tréler lerobbant így nem ért ki a Rotterdamba zárás előtt, így erre hétre maradt.
Ma hétfőn Hollandiában is munkaszüneti nap van, így zárva minden, legjobb esetben csak holnap reggel tudják felvenni az autót a kikötőből.
Many of my friends asked me lately where is my car...
Unfortunately there have been some unforeseen complications is the car delivery process. The company who arranged all shipment had some problems, and because of that the shipment is delayed big time.
The car is in Rotterdam since 4.3.2010. The reason is prosaic: the owner of the 2 other cars didn't pay all his bills regarding this shipment, so the shipment company is holding back the container. And here is my problem... now we have to bring the car by trailer.
The last update I had that I will receive the car last Thursday or Friday but the trailer broke down somewhere in Germany, so he missed the opening hours in Rotterdam.
As Monday is Holiday in Netherlands, they can just pick up the car tomorrow, so if everything will go good ( not too optimistic about it though) I will receive the long awaited car this week...
Sajnos előre nem látott komplikációk léptek fel a szállítónál, amit igyekszik megoldani, de sajnos nagyon elhúzodott minden.
Az autó még mindig Rotterdamban van, a kikötőben a konténerben április 3. óta.
Az ok amiért késik az autóm, háát hogy is mondjam eléggé tipikus. Amint tudjuk, egy konténerben 2-3 autó fér el, ez azért van így, hogy olcsóbb legyen a szállítás.
Namármost a másik 2 autó tulajdonosa nem fizette ki a szállítás díját a kinti cégnek, ezért az nem hajlandó továbbküldeni a konténert a kikötőből Budapestre. A kontérem napi tárolási díja 2-300 €/nap !!! Így lesz majd mit fizetnie a másik 2 autó tulajának, ha egyáltalán szeretné viszontlátni az autóit valaha...
Úgy volt a múlt héten hogy csütörtökön vagy pénteken megérkezik az autó trélerrel, mert most már így lesz ideszállítva, de sajnos a tréler lerobbant így nem ért ki a Rotterdamba zárás előtt, így erre hétre maradt.
Ma hétfőn Hollandiában is munkaszüneti nap van, így zárva minden, legjobb esetben csak holnap reggel tudják felvenni az autót a kikötőből.
Many of my friends asked me lately where is my car...
Unfortunately there have been some unforeseen complications is the car delivery process. The company who arranged all shipment had some problems, and because of that the shipment is delayed big time.
The car is in Rotterdam since 4.3.2010. The reason is prosaic: the owner of the 2 other cars didn't pay all his bills regarding this shipment, so the shipment company is holding back the container. And here is my problem... now we have to bring the car by trailer.
The last update I had that I will receive the car last Thursday or Friday but the trailer broke down somewhere in Germany, so he missed the opening hours in Rotterdam.
As Monday is Holiday in Netherlands, they can just pick up the car tomorrow, so if everything will go good ( not too optimistic about it though) I will receive the long awaited car this week...
Subscribe to:
Posts (Atom)