Monday, January 10, 2011

Szálcsiszolás - Grinding

Nekifogtak a szálcsiszolásnak, eddig csak a motorház felét, a szebbik felét csinálták meg.
A szaki elmondása szerint a kefe ill. a csiszolópapír kicsit durva volt, ezért kicsit koptatniuk kellett.
Előtte:
So we started the work on grinding the panels. Here is the present situation.

Ez pedig már a kész felület, egyelőre csak a motorháztető egyik fele van készen.
Half of the hood is ready, the easier side.



Ilyen szerkezetet kellett csinálni a csiszoláshoz.
The arm which is holding the brush.





Előtte - utána
Before - after
More photos soon.

Sunday, December 5, 2010

Haladás - Progress

Rég nem írtam, mert nem nagyon volt fejlemény.
Amint írtam, a külső kasztni elemek Miskolcon vannak, ott újítják fel őket.
Tisztítás után:

 Ezzel szépen elbántak.
 Fura módon rohad a kasztni, a rozsdamentes elem. Hmmm.
 Keményen belecsiszoltak.


Itt egy kis hiba van, reméljük javítható.

Emlékeztek milyen ronda piros volt?



Nemrég ezeket a képeket kaptam.
 Itt már szép a kasztni, már csak a szálcsiszolás van hátra.


 Itt van egy kis hiba, de el lesz tüntetve.
 Furcsa lyukak vannak a díszcsík alatt. Elvileg nem kellene ott lennie.

Ez már szépen néz ki.

A szálcsiszolást ezzel végzik majd.:

Wolf head, Amerikából rendeltem, mert itthon nem lehet kapni. Elég húzós volt az ára, de nincs mese mert mással nem lehet visszaadni az elemek eredeti mintázatát.
Kb így néz ki munka közben:

Előtte:
Utána:

The car's panel were removed, as I mentioned on my previous note.
After cleaning them, we noticed the mistakes, and surprisingly we found rust. Hmmm...
With the help of the wolf head brush we will re texture the panels, as seen on noroads.com. Last 3 pictures from noroads.com

Sunday, October 24, 2010

3. szerelőnap

Két autóőrülttel nekifogtunk hétfőn szétszedni teljesen az autót, azaz a karosszériaelemeket és becsomagolni őket.

Igazából csak az ajtót kellett már csak leszednünk, illetve a tetőrészt.
Minden panelt amit leszedtünk, becsomagoltunk, mert a hétvégén viszem Miskolcra javításra, illetve szálcsiszolásra.


Az első ajtó még nehezen ment, mert nem emlékeztem a pontos sorrendre, de szerencsére arra igen, hogy a torziós rugó betörheti a hátsó szélvédőt, így azt kivédtem egy alátéttel, (csavarhúzó) és amint kiderült szükség is volt rá.
A 2. ajtónál már tudtuk a helyes sorrendet, nem volt rá szükség. Ja és bejelöltük a torziós rugó helyzetét, visszaszereléskor már könnyebb lesz.
Ami érdekes, hogy a tető nem volt szétrohadva, csak felületi rozsda volt rajta. Más autóknál teljesen szétrohadt, de ez teljesen ép. Alapos takarítás és festés után tökéletes lesz.
Az ajtó pántja a bal oldalon sértetlen, de a jobboldali kiszakadt a karosszériából, ezt is javítani kell majd.



Ami még érdekes, hogy a szigetelő akármi egész jó állapotban volt, azaz flexibilis, puha, simán le tudtuk szedni a karosszériáról. Elég sokat használtak belőle.

Miután becsomagoltuk az elemeket és az utánfutóba raktuk, így nézett ki az egész.

Az autó meg így :)


Tomorrow we will remove the doors from the car. Together with the rest of the panels I will take it to Miskolc to fix the dents, and for re-graining.
...
As you can see on the above pictures, we removed all body parts, and we packed them.
The roof was in better shape than I thought, after a detailed cleaning and painting will look like new, there is rust only on the surface.
The lock on the right door is teared out from the body, I hope that can be fixed easily.

Monday, September 6, 2010

2. szerelőnap

A hétvégén kivonult a Magyar Delorean klub többsége, és nekifogtunk szétszedni az autót. 
Sajnos az időjárás nem kedvezett, ezért a pici garázsban kellett nyomorognunk, de megoldottuk.
Zsiga és Zsolt már pénteken megérkeztek, de a profik illetve az elméletis csak másnap délután érkeztek, olyan irányból ahonnan nem kellett volna, azaz teljesen eltévedtek.


Addig mi lecseréltük az első gumikat, mert teljesen tönkrementek, nem lehetett felfújni őket többet.
így nézett ki a régi:
Ekkor megérkezett a csipet csapat és nekifogtunk leszedni az első spoilert, ami nem ment könnyen, kb 2 órát el is csesztünk vele. A sok gányolás miatt nem fértünk oda a csavarokhoz, valamint teljesen másképpen volt felfogatni mint ahogy a service manualban volt.


Azután nekifogtunk a hátsó paneleknek, azok lejöttek relatíve könnyen, igaz Parker szórakozott ott egy ideig.


Az első két panelt nem tudtuk leszedni, a csavarok belerohadtak, illetve elforogtak, erre még ki kell találni a megoldást.
A felső T panelt is leszedtük, és legnagyobb meglepetésemre ott is piros volt minden.

Munka közben a csapat.


Egyesek le akartak lépni az alkatrészekkel, de szerencsére nem fért be az autóba :)

Amint kiderült utólag, sajnos az autón nem végezték el kötelező visszahívásokat, most azokat is pótolnom kell.
Jó buli volt, pár dolgot megtudtam az autómról, nemsokára lesz ismét egy hasonló szerelőnap, mert le kell szednem az ajtókat és a 2 első sárvédőt.




During this weekend most members of Delorean Club Hungary gathered in my garage, for a service day, which was more of rip it off party :)
We removed the rear panels, and the front fascia. 
Removal of front fascia was more difficult, as there were many things not by service manual. 


Other thing we found out later, that this car doesn't have the necessary updates, recalls. So I can have fun now with these things also.
Unfortunately we couldn't figure out how to remove the front panels, as the screws were not original, and most of the were stuck, rotating in their place.
 We wanted to remove the doors also, but after we decided not to. After we removed the T panel we saw the red paint everywhere underneath...

To be continued soon..

Wednesday, August 25, 2010

Eurofest 2011 regisztráció

A mai napon regisztrálhatnak a Delorean tulajdonosok a jövő évi Eurofestre  ITT

A teljes program, illetve szállodainformáció is megtalálható a  weboldalon.
Eddig külön volt weboldala a fesztiválnak,  www.eurofest2011.com címen, de most átirányították a deloreanowners.org weboldalra.

A fesztivál 2011 május 26-29 között lesz, Belfastban.
Hajrá !!! Csak legyen kész az autóm :)


As of today the registrations to Belfast Eurofest are open to Delorean owners
Details can be found here:
The festival will take place between 26-29.05.2011
I hope I will manage to finish my car until then :)

Wednesday, August 18, 2010

NAAF Komárom 2010 + alkatrészek

Na megvolt ez is. Remélhetőleg ez volt az utolsó amelyen nem saját autóval vettem részt. Ha minden igaz akkor több mint 1700 autó volt jelen.
Szombaton a felvonuláson Mentos autójában ültem, nagyon érdekes volt a konvoj. Előbb Komárom, majd Komárom környéke, utána át a hídon Komárnóba, Szlovákiába.

Közben gőzerővel készülünk a szerelőnapra, ami a jelek szerint szeptember 5. hétvégén lesz. Eddig 5 versenyző jelentkezett.
Az alkatrészeket lassanként elkezdtem vásárolgatni az ebayen, a dmctalkon. Ha minden jól megy, akkor lesz egy generátorom a héten, vadiúj. Ezenkívül kupakokat is vettem, szőnyeget a csomagtartóba, RPM relét stb.

Finally I'm back from American Cars Meeting in Komárom, Hungary. There have been more than 1700 car, trucks, pickups.
Saturday we have been on a tour in Komárom, around Komárom (Hungary) and after that we passed the bridge in Komárno (Slovakia) . See photos in the gallery.

I was surprised by the amount of the people watching us. Life stopped in these 2 cities, it was cool to see people admire American cars. I think this would be something to see for an American... not the cars but the people :)
On 5th of September we will start to open the car, and to make a shopping list for the parts. I think that will be a painful list.
I already started to buy parts from ebay and dmctalk, and now I'm bidding on an alternator because mine is missing.

Monday, July 19, 2010

RPM relé

Igazából nem nagyon történt semmi az autóval, néha ránézek, de sajnos a nyaralás miatt, no meg a nagyon meleg miatt nem tudok semmit csinálni az autóval.
Illetve annyi mégiscsak történt, hogy megjött az RPM relém, amit az ebay ről vettem, potom 18 dollárért. Postaköltség nem volt, elhozta az ismerősőm.
A relével kapcsolatban Sid írt a blogján ITT


Nemsokára itt a Komáromi Amerikai autóstali :)




Nothing new with my car, we have been in vacation, and it's very hot, so no progress was made.
Meanwhile I just bought an RPM relay from e-bay, for 18 bucks, and I just got it last week.
We are preparing for the biggest American cars Show in Hungary, which will take place between 6-8 th of August.
Details